I takt med at Innovationshøjskolen er ved at komme op i radarhøjde, har vi talt om behovet for et logo. Vi forestiller os, at vores logo skal give øjeblikkelig visuel identifikation af det brand vi arbejder på at skabe omkring Innovationshøjskolen.
Vi har i de tre forslag, som fremgår nedenfor, tilstræbt at designe et logo, der kan understøtte skabelsen af et stærkt brand identitet, overbringe vores organisatoriskeværdier, forbedre vores offentlige image og motivere vores omgivelser (især vores 3 målgrupper) til handling.



Vi har i de tre forslag, som fremgår nedenfor, tilstræbt at designe et logo, der kan understøtte skabelsen af et stærkt brand identitet, overbringe vores organisatoriskeværdier, forbedre vores offentlige image og motivere vores omgivelser (især vores 3 målgrupper) til handling.
Samtidig ønsker vi med logoet, at det kommunikerer på tværs af sprogforskelle - altså globalt.
Vores ønske er, at logoet kan bruges på alle kommunikationsplatforme - dvs. trykte, elektroniske, og faste medier.
Lene Karup Sørensen, som er ansvarlig for logo-designet, har i sine overvejelser omkring designet af logoet tilstræbt, at integrere strategi, historie, vision, mission og mål samt synlighed ind i logoet.
Men hvad synes du?
Vores ønske er, at logoet kan bruges på alle kommunikationsplatforme - dvs. trykte, elektroniske, og faste medier.
Lene Karup Sørensen, som er ansvarlig for logo-designet, har i sine overvejelser omkring designet af logoet tilstræbt, at integrere strategi, historie, vision, mission og mål samt synlighed ind i logoet.
Men hvad synes du?
Nedenfor ser du de tre forslag - hvad synes du hvert logo fortæller? Vi vil meget gerne høre din mening, om hvordan du synes vi når målet med disse logoforslag. Giv din mening til kende :-)
Første logo, logo A:

Andet logo, logo B:

Tredie logo, logo C:

jeg synes det er svært at give en kommentar - så nu bliver den 'anonym'. Men jeg synes 2 eller 3. Begge er gode, men måske er nummer 2 nemmere at få ned i størrelse og stadig læsbar. Jeg tror nummer 2 bliver nemmere at variere med forskellige farver fordi den er mere grafisk og kun sort og hvid. Så hvis man vil kunne spille på farver og variation og samtidig have et logo der er genkendeligt så ville jeg foretrække nummmer 2. KH Helle
SvarSletJeg synes valget er let. Logo B er klart det bedste. Let genkendeligt og cirklen er god som et symbol på højskole tanken. Erik Schrøder
SvarSletLogo B er stærkt, men jeg tænker for kedeligt.
SvarSletDet kunne være godt at dreje logo C´s cirkel 45 grader mod venstre og rykke det lidt til højre så det igen passer over i. Desuden gøre det lidt mindre. Mere ro på højskolen det roder for meget. Ellers er C det mest spændende forslag. VH Karina Brogaard
Helt klart C!
SvarSletJeg synes også bedst om logo B, det er klart og skarpt. Som Helle tænker jeg også, man kunne lege med farverne. Logo C er flot, men symbolikken ikke helt så klar. Det minder lidt om det grønlandske flag eller noget med midnatssolen bagved. Lisbeth
SvarSletHvis jeg skulle vælge et af dem, så skulle det være B, men også her synes jeg at der bare er noget der ikke fungere, og det virker også for kedeligt og set før, jeg er sikker på at jeg har set logoet et sted før, og søgte lige på people in circle: http://www.shutterstock.com/pic-42954172/stock-vector-people-in-circle-icon.html , så der kunne være noget med noget copyright.. men skulle jeg vælge et, så skulle det være B, men synes der er lang vej endnu..
SvarSletTak for linket (Shutterstock). Vores designer har desværre ikke været opmærksom på dette sammenfald.
SvarSletVi har drøftet sammenfaldet mellem logo B og eksemplet på www.shutterstock.com.
SvarSletKonklusionen er, at det i dag er meget vanskeligt at skabe et grafisk udtryk (logo) som med forskellige øjne ikke kan lede tankerne hen på noget, som man har set før.
Samtidig gælder det for logo B, at det i antal, form- og farve adskiller sig væsentligt fra www.shutterstock.com-eksemplet.
Desuden gælder det, at www.shutterstock.com-eksemplet er en grafisk illustration som kan købes af alle og derfor ikke er ”bundet” op på en vare, et navn eller andet, som gør det unikt.
Derfor mener vi godt at kunne forsvare, at logo B fortsat er kandidat til at blive Innovationshøjskolens kommende logo.
"Konklusionen er, at det i dag er meget vanskeligt at skabe et grafisk udtryk (logo) som med forskellige øjne ikke kan lede tankerne hen på noget, som man har set før. "
SvarSletLol hvor innovativt, hva?
"People standing in group logo"
SvarSlet"people circle logo"
"physics lol so randum"
Ej.. Men altsaa helt aerligt - Alle tre logoer er jo for nemme, kedelige, uinspirerende og overdone. Hvorfor tager i ingen chancer?
Selv IT Factory havde et mere interessant og staerkere logo. Det i udtrykker med logoerne som de ser ud nu er dovenskab og had til nytaenkning.
Nu hvor jeres inhouse designer er skod til logoer, hvorfor hyrer i saa ikke en af de mange ekstremt gode grafiker selskaber med danske designere? Med alle de Maersk Midler burde velstanden spredes lidt, hva?
Eller hvad med at invitere et hold danske unge kunstnere til workshop? Saa kan de lege med jer mens de foreslaar jeres nye logo med artistisk kant..
Hader i innovation? Hvorfor signalerer logoet ikke innovation? Og samarbejde? Og faelleskab?
Hvad med ISS rumstationen som motiv? Hvad med bare et eller andet genkendeligt? Eller noget der fortaeller en historie?
Er der blevet truffet en beslutning?
SvarSletDer er noget om det anonym sagde d. 30 marts, dog synes jeg at det kunne siges på en mere diplomatisk måde (men det er måske bare mig).
SvarSletJeg synes dog at det er en rigtig god ide at få en hold unge kunstnere til at arbejde på det. Det ville være en innovativ løsning på problemet, især hvis man ikke har midlerne (eller de kunne bruges bedre) til at gå ud og investere i en dyr grafiker. Mon ikke en gruppe unge kreative kunstnere kunne være nytænkende? Jeg synes dog at logo B er en god start, der både viser samarbejde og fælledskab og jeg kan godt lide ideen om foreskellige farver (gerne stærke farver som på jeres postkort). Jeg mener ikke at logo'et behøver at være radikal for at være innovativ. Først og fremmest handler det om at logo'et skal være genkendelig og folk ved at det står for innovationshøjskolen - det er den opgave der skal løses innovativt. Hvis logo'et bliver noget man aldrig har set før, så er det jo fedt :)
Hold op, hvor er det kedeligt og uopfindsomt. Synes at det Innovationhøjskolen lyder som et spændende projekt, men helt ærligt, det er jo helt idéforladt. Det virker ALT for søgt, bare at droppe et par mennesker ind, og så fordi det er en højskole så har vi et logo - Uhh sikken en spænende brainstorming i må have været igennem, for at nå frem til det.
SvarSletJeg lyder nok grov, men i kommer altså ikke til at lokke nogen unge mennesker til jeres højskole, med så kedeligt et logo. Hvad med at oprette en afstemning på facebook, og få nogle af jeres fans til at stemme på: LOGO: 1, 2, 3 eller noget HELT andet! For i har helt sikkert ikke været ude og spørge unge, hvad de synes om logoet.. der er 12 mennesker der har kommenteret på indlægget, og af dem er der måske 2 der har fat i noget, og så er der folk der foreslår at i bruger skrigfarver, eller synes A og C er flotte.. Håber da at de mange negative indlæg der har været, får jeg til at se, at i skal finde på noget andet..
Beklager mit sure opstød, men helt ærligt - prøv at lydt lidt til jeres målgruppe, og ikke bare gå og klappe hinanden på skulderne…