Innovationshøjskolen bevæger sig fremad. Siden den formelle stiftelse 28. Juni 2010 og nedsættelsen af bestyrelsen med Stina Vrang Elias (adm. Direktør i DEA) som formand, er ord blevet til handling.
Bestyrelsen besluttede på deres sidste møde, at iværksætte en plan i 3 faser og hvor slutresultatet er Innovationshøjskolen i fysisk form.
Første fase har fokus på indlejring af et uddannelsesprogram (LFPI), som i dag er hjemmehørende på CBS, som i denne fase skal modificeres i forhold til Innovationshøjskolen. Desuden skal første fase bruges til, at identificere deltagende virksomheder. Første fase løber fra nu og indtil ultimo december 2010.
Uddannelsesprogrammet arbejder med praktisk innovation i et samspil mellem studerende og konkrete virksomheder. Uddannelsesprogrammets gevinster er desuden, at de studerende arbejder med ledelse i grupper og de studerende lære i praksis om forskellige former for ledelse, herunder innovationsledelse. Virksomhederne får fokus på innovation, herunder konkrete resultater. Desuden får virksomhederne mulighed for, at få et nært kendskab til de studerende og herigennem opbygge et samarbejdet, som strækker sig udover forløbet.
Anden fase har fokus på aktivering af uddannelsesprogrammet i forhold til studerende og virksomhederne og indebær igangsættelse af det modificeret uddannelsesprogram. Anden fase forventes at løbe fra primo januar 2011 og indtil ultimo juni 2011, svarende til et semester.
Aktiveringen af uddannelsesprogrammet sigter mod oprettelse af 10 hold studerende, som kobles med 10 virksomhedsteams. De studerende gennemgår teorien for uddannelsesprogrammet samtidig med, at virksomhederne gennemgår et kort uddannelsesforløb (for nøglepersonerne). De studerende og virksomhederne kobles sammen og påbegynder vidensdeling og opbygger et vidensnetværk. Virksomhederne modtager løbende vejledning i forløbet.
Tredje fase har fokus på formalier omkring Innovationshøjskolen og opstart heraf. Dette indebær identificering og anskaffelse af bygningsmasse, færdiggørelse af års- og indholdsplaner og markedsføring. Denne fase forventes igangsat senest primo juli 2011, idet der allerede nu arbejdes på denne fase sideløbende med de andre faser. Ligeledes forventes aktiviteterne fra anden fase at fortsætte.
Udfordringen i forhold til faserne er økonomien og derfor arbejdes der dels med ekstern finansiering i form af støtte til indlejring og modificering af uddannelsesprogrammet og egenbetaling fra deltagende virksomheder.
For nærværende undersøges også mulighederne for midlertidig fysisk placering, som også har mulighed for undervisning.
Bestyrelsen har desuden indsat Rune Gregers Meyer som fungerende direktør/forstander, hvortil henvendelse kan ske.
(T) +45 2462 1433
(M) rgm@innovationshojskolen.com
Ingen kommentarer:
Send en kommentar